تبلیغات
. - با غذا نخوردن لاغر نمی شویم


امروز :
.

مرتبه
تاریخ : پنجشنبه 17 اسفند 1391

نخوردن» اولین و شاید ساده‌ترین گزینه‌ای باشد . که به ذهن ما می‌رسد تا بخواهیم از اضافه وزنی که داریم خلاص شویم. بسیاری از ما هنگامی که قصد لاغری داریم، به خودمان می‌گوییم  از امروز دیگر شام نمی‌خورم یا این که دیگر لب به برنج نمی‌زنم! این کارها ممکن است در کوتاه‌مدت وزن ما را کاهش دهند؛ اما قاعدتاً راه‌های صحیحی نیستند و می‌توانند عواقبی جدی در پی داشته باشند. تغذیه مناسب و اصولی و استفاده از برنامه‌هایی که متخصص تغذیه پیش پای ما می‌گذارد، به مراتب روش سالم‌تر، ماندگارتر و بی‌خطرتری هم وجود دارد

اولین  اشتباه! به محض غذا نخوردن و حذف وعده های  غذایی یا کاهش وعده غذایی مغز به بدن اعلام می کند که بدن دچار قحطی شده است و بدین ترتیب سوخت ساز بدن را پایین آورده و نیاز انسان به غذا کمتر شده و بدن همان روش سابق را در پیش گرفته و هیچ کاهش وزنی اتفاق نمی افتتد . پس بهتر است هیچ زمان وعده های غذایی خود را حذف نکرده  بلکه غذا را در وعده های بیشتر با حجم کمتر میل کرده تا سوخت ساز بدن بالاتر رود (هر چه در هر وعده غذایی مقدار و حجم غذایی خورده شده کمتر باشد غذا سریعتر آماده هضم می شود)

مرکز سیری که در مخچه قرار دارد پس از 15 الی 20 دقیقه پیام سیری را مخابره می کند پس هر چه قدر سرعت غذا خوردن خود را پایین بیاوریم حجم کمتری از غذا را میل کرده در نتیجه سرعت سوخت ساز بدنمان بالاتر می رود 

 باید به این نکته توجه کرد که گاهی ما دچار گرسنگی عصبی شده و هر چه غذا میخوریم سیر نمی شویم .اگر به صدای بدنمان گوش بکنیم و در هنگام سیری دست از غذا خوردن برداریم می توانیم گرسنگی عاطفی را از گرسنگی واقعی تشخصیص داده و به سلامت بدنمان دست یابیم

سیستم بدن انسان به طرز هوشمندی  طراحی شده است که در نهایت می تواند انسان را به  اندامی زیبا و متناسب هدایت کند  مثال ما چطور از کامپیوتری که برنامه روی آن نصب نشده تقاضای اجرای برنامه داریم.باید برنامه ای صحیح به بدن داده و در نهایت اندامی متناسب و زیبا از آن بخواهیم .با استفاده از غذاهای سالم ، رهایی از استرس ،انجام ورزش ،افزایش وعده های غذایی می توانیم لاغر شویم و اندامی متناسب داشته باشیم

 

 




طبقه بندی: لاغری و کاهش وزن، 
ارسال توسط ا امینی
آرشیو مطالب
نظر سنجی
نظر شما راجع به این وبلاگ چیه؟






پیوند های روزانه
جدول لیگ برتر
توصیه های سلامت

قالب وبلاگ